Avtal med Deutsches Herzzentrum, Berlin

IDEON, Lund ⎯ LifeAssays har idag kommit överens med Deutsches Herzzentrum, Berlin om att utvärdera bolagets högkänsliga test för CRP (hs-CRP).

Utvärderingen kommer att starta så snart de erforderliga lokala tillstånden erhållits och personal utbildats. Detta beräknas vara klart i mars med studiestart i april. Evalueringen syftar till att verifiera prestanda på LifeAssays® hs-CRP test samt den kliniska nyttan av den information en snabb hs-CRP test nära patienten ger.

”Vi har under hösten 2011 fört diskussioner med Deutsches Herzzentrum i Berlin och Professor Dr Eckart Fleck. Professor Dr Fleck och detta center är ett av Europas största och mycket välrenommerat. Att utvärdera LifeAssays® hs-CRP test just där är en fantastisk möjlighet för bolaget” säger VD Anders Ingvarson

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade teknologiplattformen Magneto Immuno Assay. Företaget har utvecklat tester för diagnostiska applikationer inom veterinär- och humanmedicin

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com