AVTAL MED NASDAQ NOTERAT POINT-OF-CARE BOLAG

LifeAssays skriver avtal med ett NASDAQ noterat bolag

IDEON, Lund – Det svenska Nordic Growth Market (NGM, Stockholm, Sverige) noterade börsbolaget LifeAssays AB har träffat ett avtal med ett NASDAQ noterat bolag som är verksamt inom diagnostiksektorn (Point-Of-Care). Avtalet innebär att en 6 månaders studie skall utföras avseende en analys för detektion av en viss blodmarkör för diabetes kontroll med hjälp av LifeAssays patenterade teknologiplattform. Det NASDAQ noterade bolaget förbinder sig att betala LifeAssays 62 586 USD (motsvarande 438 tkr) för vilket bolaget kommer att ha en framtida möjlighet att förvärva ägandet och en exklusiv global rättighet till att exploatera LifeAssays magneto immunoassay teknologi för det nya blodtest som kan komma att utvecklas tillsammans.

Styrelsen för LifeAssays

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade MagnetoImmunoAssay teknologiplattformen. Målsättningen är att tillfredställa läkare och patienters behov av ett säkert instrument för snabb analys. Befintliga metoder är långsamma och inkluderar i vissa fall användandet av radioaktiva material. MagnetoImmunoAssay-metoden är helt ofarlig för patient, personal och miljö. Alternativa användningsområden återfinnes inom livsmedels- och läkemedelsindustrin samt veterinär medicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Dr. Dario Kriz på telefon 046-286 5400 eller email: info@lifeassays.com