Beijing Huaxukang Technology officiella lanseringsmöte i Beijing

Huaxukang och LifeAssays® AB har genomfört det officiella lanseringsmötet för LifeAssays produkter i Kina.

Huaxukangs lanseringmöte i Beijing lockade nära 70 veterinärer och VD/ägare från kliniker i Beijing. Under eftermiddagen presenterades LifeAssays®, genomfördes produktdemonstrationer där deltagarna gavs möjlighet att se proceduren och ställa frågor samt en längre föreläsning om den kliniska nyttan av bolaget produkter. Det sistnämnda gjordes av Therese Hård, veterinär på Borås Zoo, med mångårig erfarenhet av vår hundtest från sin tid på Djursjukhuset i Malmö.

”Huaxukang genomförde ett mycket lyckat arrangemang där mängden och kvalitén i de frågor åhörarna ställde till Dr Therese Hård vittnade om ett genuint intresse för våra produkter. Mötet genererade både förfrågningar och order så påföljande dag installerades tre system i Beijing. Huaxukang arbetar nu vidare med de förfrågningar som kom och vi förväntar oss många fler installationer den kommande månaden.” säger Anders Ingvarsson, VD i LifeAssays.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 april  2015 kl. 8:30.