Bolaget initierar arbete för att distribuera sina produkter i Kina.

IDEON, Lund LifeAssays® AB (publ.) , har sedan december 2012 samarbetat med Business Research Ltd i Hongkong i syfte att finna en Distributör för bolagets veterinärprodukter på den kinesiska marknaden.

”Business Research är ett företag som med framgång hjälpt andra bolag att upprätta kontakter i Kina. Vi vet att intresset för husdjur är i stadigt ökande i Kina och landet har en intressant marknad för vår hästtest i Hongkong. Jag befinner mig i Kina och har under de tre senaste dagarna besökt potentiella partners som kommer att bearbetas under våren. Att etablera sig i Kina är ett tålamodsprövande projekt och första steget är nu taget.”, säger Anders Ingvarsson, LifeAssays® VD.

”I Kina finns idag 23 miljoner hundar och en veterinärmarknad under stark utveckling. I samband med ökade inkomster så har hunden allt mer blivit ett inslag i familjelivet. LifeAssays® vill följa utvecklingen på en av världens mest expansiva marknader och har därför initierat samarbete med Business Research Ltd.”, säger Lennart Dreyer, VD för Business Research.

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade teknologiplattformen MagnetoImmunoAssay. Företaget har utvecklat tester för diagnostiska applikationer inom veterinär- och humanmedicin.

Business Research Ltd är ett Hongkong baserat företag med över 10 års erfarenhet av marknaden och med en inriktning på Life science. Företaget har kontor i Peking och Bangkok

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson +46 46 286 54 00 eller email: info@lifeassays.com