BOLAGETS VD DARIO KRIZ ÖKAR SITT INNEHAV

(NGM: LIFE B)

IDEON, Lund - NGM-noterade LifeAssays VD Dario Kriz har under perioden 2-4 januari 2007 ökat sitt egna innehav i bolaget genom förvärv av 680 000 aktier. Det egna innehav efter förvärvet uppgår till 684 500 aktier vilket motsvarar 0,48 % av röster och kapital i bolaget.

-” Mitt förvärv speglar min övertygelse om att bolaget har ett mycket händelserikt år framför sig vilket kan innebära en avsevärd tillväxtpotential på en 1-2 års period. ”, säger LifeAssays VD Dario Kriz.

Dario Kriz/ VD

NGM-noterade LifeAssays® ABs (org.nr. 556595-3725) affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade MagnetoImmunoAssay teknologiplattformen. Målsättningen är att tillfredställa läkare och patienters behov av ett säkert instrument för snabb analys. Befintliga metoder är långsamma och inkluderar i vissa fall användandet av radioaktiva material. MagnetoImmunoAssay-metoden är helt ofarlig för patient, personal och miljö. Alternativa användningsområden återfinnes inom livsmedels- och läkemedelsindustrin samt veterinär medicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Dr. Dario Kriz på telefon 046-2865400 eller email: dario.kriz@euris.org