ClienTrax lägger order på instrument och hund CRP tester

IDEON, Lund ⎯ ClienTrax, LifeAssays Partner i USA, har lagt en order på instrument och reagens till ett värde c:a 100 000 Kr.

Vi har som meddelats tidigare arbetat tillsammans med ClienTrax för att bygga upp en infrastruktur i USA. Den skall kunna hantera kunder men också fler distributörer på den amerikanska marknaden. ClienTrax har tillsammans med vår representant i marknaden genomfört studier och signerat avtal med kedjor av veterinärkliniker som nu har börjat generera återkommande och växande försäljning. Den första ordern som vi haft i lager hos ClienTrax såldes ut på 6 veckor och faktureras nu, motsvarande order av reagens, som skall skeppas nu, är redan såld till tre fjärdedelar. Parallellt fortsätter arbetet med att finna ytterligare Distributörer för främst produkter för hund och katt. Det är glädjande att vi nu har två kanaler på den amerikanska marknaden som arbetar med att bearbeta kunder och belönas för sitt arbete med ett intresse för våra produkter som konfirmeras av att det köper våra instrument och tester” säger Anders Ingvarsson, CEO LifeAssays® AB.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som LifeAssays AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014.