• LifeAssays/

Dr Björn Ekberg har accepterat positionen som ansvarig för Forskning och Utveckling på företaget med tillträde i augusti.

IDEON; Lund

Björn Ekberg har de senaste 17 åren haft ledande FoU positioner inom Point-of Care in vitro diagnostik industrin.  Björns tidigare anställningar inkluderar företag som HemoCue AB, Chempaq A/S och nu senast Unisensor A/S.

”Jag är väldig glad att Björn accepterat positionen som FoU chef på LifeAssays. Han kommer till vårt företag med lång erfarenhet som FoU chef i företag som fokuserar på patientnära diagnostik. Han har tagit produkter från ide till registrering i Europa och USA, Med sin erfarenhet från diagnostikindustrin kommer Björn att spela en viktig roll i att säkerställa LifeAssays produktutveckling”.

Anders Ingvarsson

VD LifeAssays

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade MagnetoImmunoAssay teknologiplattformen. Målsättningen är att tillgodose läkare och patienters behov av ett säkert instrument för snabb analys. MagnetoImmunoAssay-metoden är helt ofarlig för patient, personal och miljö. Alternativa användningsområden återfinns inom livsmedels- och läkemedelsindustrin samt veterinärmedicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com