EXTRA BOLAGSSTÄMMA I LIFEASSAYS AB (PUBL)

LifeAssays AB (publ) har idag hållit extra bolagsstämma vid vilken beslutades om ett incitamentsprogram, 2013/2015 II, med följande huvudsakliga villkor. Programmet omfattar högst 500 000 teckningsoptioner, motsvarande en utspädning om cirka 1,96 procent av antalet utestående aktier i bolaget efter att incitamentsprogrammet har genomförts. Varje teckningsoption ger innehavaren rätt till nyteckning av en aktie av serie B, till följd varav bolagets aktiekapital kan komma att ökas med högst 375 000 kronor. Rätt att teckna teckningsoptionerna tillkommer personer i bolagets ledning (senior ledningsgrupp) och övrig personal och programmet omfattar sammanlagt 11 personer. Teckningsoptionerna emitteras till en teckningskurs om 0,077 kronor per option, vilket motsvarar optionens marknadsvärde beräknat med tillämpning av sedvanlig värderingsmodell (Black & Scholes). Varje teckningsoption berättigar till teckning av en ny aktie av serie B, till en teckningskurs om 1,35 kronor. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner kan äga rum från och med den 1 januari 2015 till och med den 30 juni 2015. I och med att teckningsoptionerna emitteras till medarbetare på marknadsmässiga villkor kommer inte några kostnader för sociala avgifter att belasta bolaget i anledning av incitamentsprogrammet. Programmet har därmed inte heller någon påverkan på viktiga nyckeltal.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson +46 46 286 54 00 eller email: info@lifeassays.com

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade teknologiplattformen MagnetoImmunoAssay. Företaget har utvecklat tester för diagnostiska applikationer inom veterinär- och humanmedicin.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays AB kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 juni 2013 kl11:40.