FÖRLÄNGD TECKNINGSTID I FÖRETRÄDESEMISSION I LIFEASSAYS AB (PUBL)

Extra bolagsstämma i LifeAssays® AB (publ) den 22 februari 2013 beslutade om en företrädesemission av aktier. Styrelsen har beslutat att förlänga teckningstiden i den pågående företrädesemissionen till och med den 10 april 2013. Handeln i teckningsrätter, vilken avslutades den 15 mars 2013, kommer inte att återupptas.

Emissionsvillkoren i sammandrag   Nyemissionen är en företrädesemission. För det fall att samtliga aktier inte tecknas med företräde skall styrelsen, inom ramen för emissionens högsta belopp, besluta om tilldelning till annan som tecknat aktier utan stöd av företrädesrätt.

Företrädesrätt: en aktie i LifeAssays berättigar till två teckningsrätter och varje teckningsrätt till teckning av två nya B aktier

Teckningstid: till och med den 10 april 2013 (tidigare den 20 mars 2013)

Teckningskurs: 75 öre per aktie   Antal aktier i erbjudandet: 20 154 498

Antal aktier före emissionen: 10 077 249

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson +46 46 286 54 00 eller email: info@lifeassays.com

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade teknologiplattformen MagnetoImmunoAssay. Företaget har utvecklat tester för diagnostiska applikationer inom veterinär- och humanmedicin.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays AB kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 mars 2013 kl. 08:00.