Första katt testerna sålda till USA

IDEON, Lund  LifeAssays® amerikanska distributör har i sin senaste order, förutom Canine CRP, inkluderat de första testerna för Feline Haptoglobin.

Innovative Veterinary Solutions (IVS) har genomfört, och fortsätter genomföra utvärderingar av LifeAssays® test för inflammation hos hund, Canine CRP. Arbetet börjar nu ge resultat och acceptansen för CRP som inflammationsmarkör hos hund ökar. Tillgången till en katt test, Feline Haptoglobin, liknande den för hund och på samma instrument, kommer enligt IVS VD att bidra positivt till etableringen av LifeAssays® produkter i rutintestande.

”Det är glädjande att vår katt test nu kommer att presenteras för kunder i USA. Där finns det c:a 76 millioner hundar och 85 millioner katter vilket gör denna marknad till den överlägset största för veterinär diagnostik. Vi kommer under senvår/försommar att, tillsammans med IVS, organisera en föreläsningsturné i USA.  Här kommer vi att kapitalisera på de resultat som genererats i utvärderingar tillsammans med vittnesmål om hur testen används i Sverige. Det senare presenterat av en svensk veterinär med lång erfarenhet av vår hund test och god kännedom om katt testen”, säger Anders Ingvarsson, VD i LifeAssays® AB

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 maj 2014 kl. 15:30.