Första ordern för LifeAssays® test för inflammation hos katt.

IDEON, Lund  LifeAssays® test för inflammation hos katt lanserades under de s.k. VETA dagarna i Jönköping den 28 till 30 mars. Den första ordern har nu levererats till ALERE.

”Vi vet från den återkoppling ALERE ger oss från den Nordiska marknaden att det finns ett utbrett intresse för vår test för inflammation hos katt. Den bas av instrument som idag finns hos smådjursveterinärer i Norden och används för test av hund kan omedelbart användas för vår katt test vilket ger oss hopp om en snabb tillväxt av försäljningen. Det är verkligen glädjande att lanseringen redan tagit steget till order och fakturering i Norden”, säger Anders Ingvarsson, VD i LifeAssays®

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 1 april 2014 kl. 08:30.