• LifeAssays/

HUVUDÄGAREN EUROPEAN INSTITUTE OF SCIENCE AB TECKNAR 12,6 % AV PÅGÅENDE FÖRETRÄDESEMISSION

(NGM:LIFE B)

IDEON, Lund  LifeAssays största ägare, European Institute of Science AB (EURIS), har idag meddelat att de har säkrat finansiering (genom banklån) totalt 1,5 Mkr och kommer att nyteckna 5.979.749 aktier (motsvarande 12,6 % av emissionsbeloppet) i LifeAssays företrädesemission som avslutas den 14 april 2009.

VD

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade MagnetoImmunoAssay teknologiplattformen. Målsättningen är att tillgodose läkare och patienters behov av ett säkert instrument för snabb analys. Befintliga metoder är långsamma och inkluderar i vissa fall användandet av radioaktiva material. MagnetoImmunoAssay-metoden är helt ofarlig för patient, personal och miljö. Alternativa användningsområden återfinnes inom livsmedels- och läkemedelsindustrin samt veterinärmedicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Dr. Dario Kriz på telefon 046-286 5400 eller email: info@lifeassays.com