Japansk Distributör kontrakterad.

IDEON, Lund LifeAssays ® har tecknat avtal med en huvuddistributör för den japanska marknaden.

Sweden bro KK och LifeAssays® AB har undertecknat ett avtal om distribution av LifeAssays veterinärprodukter på den japanska marknaden.

Sweden bro KK kommer att agera som LifeAssays® Distributör och sluta avtal med underdistributörer för att täcka den japanska marknaden på ett effektivt sätt. Den första underdistributören som, förutom Sweden bro, kommer att sälja LifeAssays produkter täcker c:a 90% av samtliga veterinärkliniker i Japan och utrustar 50 till 60 nya klinker varje månad. Sweden bro har under hösten arbetat nära denna distributör för att samla marknadsdata och positionera LifeAssays® produkter.

Sweden bro kan under våren, med undertecknandet av Distributörskontraktet, avsluta den kostsamma registreringsprocessen.

Sweden bro, den första underdistributören som Sweden bro kommer att samarbeta med och LifeAssays® har genomfört ett gemensamt möte. Huvudstegen i lanseringsplanen för Japan har fastlagts och vårens aktiviteter identifierats.

”Detta första steg in på den japanska marknaden har öppnat dörren till en av de största marknaderna för vår hundtest. Vår markör är väletablerad på den japanska marknaden och de marknadsstudier som genomförts med den största av de tilltänkta underdistributörerna, har visat ett stort intresse för vårat system. Vår distributör genomför nu slutfasen av det omfattande registreringsarbete som krävs och vi förväntar oss en försäljningsstart i vår/sommar.” säger Anders Ingvarsson, VD i LifeAssays® AB.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 januari 2015 kl. 11:10.