LifeAssays - bokslutskommuniké 2017

Nettoomsättningen i koncernen, likväl som moderbolaget, uppgick under det tredje kvartalet till 1 964 tkr vilket var 7% högre än förra årets fjärde kvartal och 54% högre än årets tredje kvartal.

• En emission genomfördes vilken tillförde Bolaget 8,8 MSEK till verksamheten före emissionskostnader.
  • LifeAssays® bolag Qingdao Lai Fu Ai Sheng Medical Technology registrerades i Qingdao.
  • Försäljningen under det fjärde kvartalet påverkades positivt av att försäljningen till kunder i USA kommit igång. Försäljningen fortsätter växa i Kina och Norden har återhämtat sig efter en tillbakagång under sommaren.
  • Bolagets satsningar i USA och Tyskland med direkta kundbesök gav under Q4 resultat i form av försäljning av instrument och reagens på båda dessa marknader.
  • Accelererade marknads- och försäljningsaktiviteter i Norden gav bra genomslag i försäljningen av SAA för häst.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som LifeAssays AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014.