• LifeAssays/

LifeAssays® AB (publ.) meddelar att Dr Dario Kriz tar plats i företagets Vetenskapliga råd.

LifeAssays grundare och upphovsmannen bakom LifeAssays egna patenterade teknologi Docent Dario Kriz, kommer att ta plats i företagets vetenskapliga råd. Vi är väldigt glada att Docent Kriz på detta sätt ytterligare manifesterar sitt engagemang i företaget

LifeAssays founder and the person behind LifeAssays proprietary technology Docent Dario Kriz, will take place in LifeAssays Scientific Advisory board. We are pleased that Docent Kriz in this way further manifests his engagement in LifeAssays.

Anders Ingvarsson

VD LifeAssays

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade MagnetoImmunoAssay teknologiplattformen. Målsättningen är att tillgodose läkare och patienters behov av ett säkert instrument för snabb analys. Befintliga metoder är långsamma och inkluderar i vissa fall användandet av radioaktiva material. MagnetoImmunoAssay-metoden är helt ofarlig för patient, personal och miljö. Alternativa användningsområden återfinnes inom livsmedels- och läkemedelsindustrin samt veterinärmedicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 5400 eller email: info@lifeassays.com