LIFEASSAYS: Bolagets nyemission fulltecknad

For Immediate Release

Fredag, september 23, 2011

IDEON, Lund - Den av styrelsen beslutade företrädesemissionen högst 808.168.824 B aktier (Life B) à 0,02 kr/st har tecknats fullt vilket kommer att tillföra bolaget 16.163.340 kr före emissionskostnader.  Styrelsen avvaktar slutrapporten från Thenberg och Kinde Fondkommission vad gäller den exakta fördelningen mellan teckning med och utan företräde.

”Det är med glädje vi konstaterar att LifeAssays® aktieägare visat bolaget detta förtroende. De tillförda medlen kommer att användas till vår fokuserade satsning på veterinärmarknaden och värdehöjande åtgärder för vår humansida. LifeAssays® organisation kan nu konstatera sig på den löpande verksamheten med vetskap att bolaget har därmed tryggad finansiering.” säger Anders Norling, LifeAssays® AB styrelseordförande.

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade MagnetoImmunoAssay teknologiplattformen. Målsättningen är att tillgodose veterinärer, läkare och deras patienters behov av ett säkert instrument för snabb analys. MagnetoImmunoAssay-metoden är helt ofarlig för patient, personal och miljö. Alternativa användningsområden återfinns inom livsmedels- och läkemedelsindustrin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com