LifeAssays® har idag slutit distributörsavtal för Italien.

IDEON, Lund ⎯ LifeAssays® AB och det italienska företaget GEPA s.r.l med säte i Milano har signerat ett distributionsavtal för LifeAssays® veterinärlinje i Italien.

“GEPA är ett bolag med lång erfarenhet av patientnära testande inom humanmedicin. De har sedan en tid bestämt sig för att satsa även på motsvarande segment inom veterinärmedicin. Med kunskap och erfarenhet från försäljning av instrument med förbrukningsreagens, en entusiastisk säljkår fokuserad på veterinärmedicin och med ledningens fulla stöd, känner jag mig trygg i valet av GEPA som vår representant Italien. GEPA har även lagt sin första order för lanseringen som startar efter sommaren”, säger LifeAssays® VD Anders Ingvarsson”

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com