LifeAssays® lanserar sin nya test för akutfasprotein hos häst.

For Immediate Release

24 oktober, 2012

IDEON, Lund ⎯ LifeAssays® kommer att lansera sin nya test för akutfasprotein hos häst på Medica i Düsseldorf den 14 till 17 november. Medica är världens största s.k. B2B (”business to business”) mässa i vår bransch med c:a 130 000 besökare och 4 600 utställare 2011.

“Vi har nu genomfört en fältstudie, samt intern och externt kontrollerat testens korrelation till centrallaboratoriesystem med mycket goda resultat. Vår test ger hästägare, veterinärer och andra som är intresserad av hästens hälsa vid träning och tävling en möjlighet att snabbt och enkelt få en indikation om djuret är friskt och kan prestera på topp eller ej. Vi förväntar oss ett stort intresse får vårt nya tillskott till produktportföljen” säger LifeAssays® VD Anders Ingvarsson

Om LifeAssays®. NGM-noterade LifeAssays® AB’s affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja diagnostiska system baserat på företagets patenterade teknologiplattform “MagnetoImmunoAssay”. Företagets mål är att erbjuda säkra och robusta system för att erhåll snabba och korrekta testsvar inom human och veterinär medicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com