LifeAssays® nyemission tecknades till c:a 80%.

LifeAssays® pågående nyemission har tecknats till c:a 80% eller 11 398 tKr, före emissionskostnader, av emissionens totala belopp av 14 193 tKr. Emissionskostnaderna uppskattas till c:a 500 tKr.

”Styrelsen är glad over det stöd som existerande och nya aktieägare visat bolaget i denna emission. De till bolaget tillförda resurserna kommer att fokuseras på den fortsatta lanseringen av hästtesten samt att öka aktiviteterna på världens största marknad för veterinärmedicin, USA. Vi har sett ett starkt avslut av 2013 och är övertygade om att med de tillförda medlen se en fortsatt tillväxt av vår försäljning.” säger Anders Norling, styrelseordförande i LifeAssays® AB.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays® AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 januari 2014 kl. 08:30.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson +46 46 286 54 00 eller email: info@lifeassays.com