LifeAssays® nyemission tecknat till dryga 74%.

IDEON, Lund ⎯ LifeAssays® nyligen genomförda nyemission tecknades till 74,3% vilket inbringar drygt 11,2 millioner kronor före emissionskostnader till bolaget. Emissionskostnaderna beräknas till c:a 500 000 kronor.

Teckning med företräde utgjorde c:a 93% av beloppet ovan.

”Styrelsen vill tacka för det stöd som gamla och nya aktieägare visat bolaget. Förstärkningen av bolagets kassa kommer att fokuseras på lansering av vårt hästtest, förstärka vår produktportfölj på veterinärsidan samt att driva de aktiviteter som pågår för att söka en partner för vår humansida framåt.”

Styrelsen för LifeAssays AB (Publ.)

Om LifeAssays®. NGM-noterade LifeAssays® AB’s affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja diagnostiska system baserat på företagets patenterade teknologiplattform “MagnetoImmunoAssay”. Företagets mål är att erbjuda säkra och robusta system för att erhålla snabba och korrekta testsvar inom human och veterinär medicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com