LifeAssays® nyligen genomförda emission övertecknad.

LifeAssays® nyemission, som avslutades den 5 juni 2015, har preliminärt övertecknats med c:a 20%.

”Vi inväntar det slutgiltiga utfallet av emissionen denna vecka men kan redan konstatera att det stora intresset för bolaget har gett en överteckning av emissionen. Bolaget tillförs därmed drygt 14 miljoner kronor efter emissionskostnader, medel som kommer att användas för att accelerera våra satsningar i USA och Japan. Att 90 % av de 15 miljoner kronor som emissionen omfattar har tecknats med företrädesrätt och att 4 miljoner kronor av de preliminärt 17 miljoner kronor som tecknats totalt, kommer från teckning utan företräde, är naturligtvis glädjande”, säger Anders Ingvarsson, VD i LifeAssays® AB

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays® AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 juni 2015 kl. 14.40.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson +46 46 286 54 00 eller email: info@lifeassays.com