LifeAssays® och Alere™ signerar avsiktsförklaring.

För omedelbar publicering

5 september, 2012

IDEON, Lund ⎯ LifeAssays ® AB och Alere™ International Limited har signerat en Avsiktsförklaring under vilken bolagen skall samarbeta för att lansera LifeAssays® veterinärprodukter i Tyskland och Italien. Alere™, är en av marknadsledarna ”world wide” vad gäller patientnära tester inom sjukvården. LifeAssays® hund CRP test och kommande häst och katt produkter kommer att ingå som en del i ett paket av tester som Alere™ erbjuder, lanseringen börjar omgående i Italien och kommer att följas av Tyskland inom sex månader.

“Genom denna Avsiktsförklaring kommer vi att kunna lansera vårt veterinärsystem på två viktiga marknader i Europa och dessutom inleda ett samarbete med en mycket seriös partner. LifeAssays ser fram emot att arbeta med Alere™ för att ytterligare utveckla distributionen av vårt unika system för veterinärdiagnostik” säger Anders Ingvarsson, VD LifeAssays® AB

Om LifeAssays®. NGM listade LifeAssays® Abs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja diagnostiska system baserat på bolagets patenterade MagnetoImmunoAssay teknologi. Företagets mål är att göra säkra och robusta system för snabb och korrekt diagnostik tillgängligt inom veterinärmedicin.

För mer information se www.lifeassays.com

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com