• LifeAssays/

LifeAssays® och Biomedica Medizinprodukte GmbH har tecknat distributionsavtal för LifeAssays® veterinärprodukter och levererat den första ordern.

For Immediate Release

26 oktober, 2012

IDEON, Lund ⎯ LifeAssays® och det österrikiska bolaget Biomedica Medizinprodukte GmbH (BMG) med säte i Wien har kommit överens om distribution av bolagets produkter för veterinärmarknaden.  BMG har ett nätverk av dotterbolag från Polen i norr till Grekland i söder och täcker därmed ett stort antal länder av intresse för våra veterinärprodukter.

“Vi har tillsammans med BMG utvärderat vår test för hund CRP på veterinäruniversitetet i Wien. Utvärderingen utföll väldigt väl och kunden har nu satt upp testen i sin rutin. BMG har dessutom lagt sin första order på instrument och reagens för lanseringen i sitt territorium ” säger LifeAssays® VD Anders Ingvarsson

Om LifeAssays®. NGM-noterade LifeAssays® AB’s affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja diagnostiska system baserat på företagets patenterade teknologiplattform “MagnetoImmunoAssay”. Företagets mål är att erbjuda säkra och robusta system för att erhålla snabba och korrekta testsvar inom human och veterinär medicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com