LifeAssays® på Solvalla den 26/12.

LifeAssays® test för inflammation hos hästar har uppmärksammats under den senaste månaden. Vi kommer nu att finnas på Solvalla den 26/12 för att presentera bolaget och våra produkter.

LifeAssays® har under 2013 tagit fram och tillsammans med veterinär och travtränare utvärderat en test för inflammation hos hästar.  Testen, som är enkel nog att kunna genomföras på stallbacken, har visat sig kunna snabbt och enkelt ge viktig information om hästars hälsa.

Som alla vet har det fram till idag varit svårt att se om travhästar har smygande infektioner i kroppen under träning och inför lopp. En sjuk häst som tävlar riskerar inte bara sin hälsa utan kan till och med riskera sitt liv. Nu finns denna test framtagen av LifeAssays® och därmed möjligheten att i tid upptäcka och förhindra att sjuka hästar tävlar. Detta till gagn både för djurhälsan och ett rättvist spel.

LifeAssays® bjuder in till;

1. LifeAssays® värde i vardagen för tränare och veterinärer.

Veterinär Anders Ekfalk berättar om sina erfarenheter från utvärdering av LifeAssays® test. Medverkar gör även Peter Forssberg, f.d. Chefsveterinär på Svenskt Trav och styrelseledamot i LifeAssays®

Plats: Hästkliniken, Solvalla

Tid: 11.00 – 12.00

2. LifeAssays® som bolag och dess produkter.

”Drop-in” där LifeAssays® och våra produkter presenteras av representanter från bolaget och dess styrelse.

Plats: Arkaden, Solvalla

Tid: 13.00 – 16.00

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson +46 46 286 54 00 eller email: info@lifeassays.com