LifeAssays® pågående nyemission tecknades till c:a 77% under ordinarie teckningstid.

LifeAssays® pågående nyemission har tecknats till c:a 77% eller 10 875 tKr av emissionens totala belopp av 14 193 tKr under ordinarie teckningstid.

Styrelsen i LifeAssays® AB (publ.) tog den 9/12 beslutet att förlänga teckningstiden i den pågående emissionen till och med den 20 januari 2014.

”LifeAssays® har under senaste halvåret uppvisat en fortsatt stigande trend i reagensförsäljningen, lanserat en test för test av inflammation hos högpresterande hästar och kommer inom kort att kommersialisera en test för katt. Allt detta har under december renderat bolaget en stor uppmärksamhet i press och bland investerare.  Styrelsen har där för beslutat att ge investerare ytterligare möjlighet att ta del av bolagets förmånliga Unitemission, genom att förlänga emissionen till den 20 januari 2014. En fulltecknad emission ger bolaget de resurser vi bedömer viktiga för att accelerera försäljningsutvecklingen, samt förhoppningsvis våra investerare en bra uppsida i de teckningsoptioner som finns inbakade i varje Unit”, säger Anders Norling, Styrelsens ordförande i LifeAssays® AB.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson +46 46 286 54 00 eller email: info@lifeassays.com