LifeAssays: Positivt trendbrott i försäljningen.

IDEON, Lund ⎯ LifeAssays USA distributör för häst tester Accelerated Equine Health (AEH) har idag lagt en order värd c:a 340 000 Kr. Ordern är i huvudsak på tester till existerande instrument.

“Detta är ett klart trendbrott i antalet tester som AEH beställer. Vi har tidigare levererat tester i 100 tal till dem men denna gång är ordern på närmare 2000 tester! AEH arbetar nu med att utöka basen av instrument på den amerikanska marknaden så vi ser fram emot att kunna nå de prognostiserade ackumulerade ordervärdet på 300 000 USD under vårt första år ”, säger Anders Ingvarsson, CEO LifeAssays AB

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som LifeAssays AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014.