LifeAssays® sluter samarbetsavtal för lansering av bolagets test för häst.

För omedelbar publicering

11 december, 2012

IDEON, Lund ⎯ LifeAssays® har slutit ett avtal med Stefan Holmgren och Claes Lundell som experter för att bistå vid lanseringen av bolagets nya test för akutfasproteinet haptoglobin hos häst. Både Stefan Holmgren och Claes Lundell har mångårig erfarenhet från trav och galoppindustrin både i Sverige och internationellt

”Vi är mycket glada över att ha knutit Stefan och Claes till bolaget. Stefan har varit VD på Halmstad-Travet och Solvalla, suttit som ordförande i STC:s styrelse och vice ordförande i ATG samt varit VD för AB Stockholm Globe Arena. Claes har mångårig erfarenhet från svenskt och internationellt näringsliv, bl a som VD i Icopal-koncernen, ordförande i Jägersro Trav & Galopp, ordförande på Flyinge, styrelseledamot i ATG och Svensk Travsport mm. Vi ser deras engagemang i lanseringen av vår produkt som mycket positiv” säger LifeAssays® VD Anders Ingvarsson

“Travsporten i Sverige och internationellt är i behov av enkla och tillförlitliga lösningar för att kunna följa sina hästars hälsa.

Vid samtal med ansvariga för djurhälsa, tränare och ägare står det klart att ett system som det som LifeAssays erbjuder har möjligheten att förenkla testandet och på så sätt förhindra att sjuka djur tränas eller tävlar.” säger Stefan Holmgren

Om LifeAssays®. NGM-noterade LifeAssays® AB’s affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja diagnostiska system baserat på företagets patenterade teknologiplattform “MagnetoImmunoAssay”. Företagets mål är att erbjuda säkra och robusta system för att erhåll snabba och korrekta testsvar inom human och veterinär medicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com