LifeAssays® test för akutfasprotein idag i ”Trav 365”

IDEON, Lund ⎯ LifeAssays® ABs’ test för akutfasprotein hos häst har uppmärksammats i Aftonbladets ”Trav 365” (http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/). Resultatet av den utvärdering som genomförts hos tränare och veterinär har visat att bolagets test ger tillförlitliga resultat som stämmer väl överens med hästens hälsotillstånd och är enkel att arbeta med.

“Det här känns väldigt spännande. Nu har vi chansen att sprida kunnandet om det här, det är enormt bidrag till djurskyddet. Det är något som travsporten behöver, det har varit vår våta dröm i många år”, säger Peter Forssberg, tidigare överveterinär på Svensk Travsport.

”Vi är väldigt glada att nu kunna lansera denna test fullt ut på marknaden. De utvärderingar vi genomfört och den återkoppling vi fått gör oss övertygade att LifeAssays® kommer att bidra till att friskare hästar ställer upp i tävlingar, till gagn både för djurhälsan och spelare”. säger Anders Ingvarsson, VD i LifeAssays®

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com