LifeAssays® test för hund CRP lanseras i USA under AVMA i Chicago den 19 till 23 juli.

IDEON, Lund ⎯ Atlantic Diagnostics (Fl) USA, LifeAssays® ABs nya distributör i USA, kommer den 19 till 23 juli att lansera hund CRP på veterinärkongressen i Chicago. AVMA , eller ”American Veterinary Medicne Association” med c:a 84.000 veterinärer anslutna, håller årligen en konferens med ett vetenskapligt program bl.a. för fortbildning av veterinärkåren. I år väntas c:a 250 företag ställa ut på AVMA.

“Atlantic Diagnostics har tidigare ställt ut på AVMA med mycket gott resultat. Enligt Karen Moody, Atlantics VD, har bolaget sin monter i direkt anslutning till den del av mässhallen som presenterar nya produkter. Man räknar därför med att få bra uppmärksamhet för lanseringen av vårt system. Det är mycket glädjande att vi så snabbt fått denna möjlighet att visa upp våra produkter för den amerikanska marknaden.”, säger LifeAssays® VD Anders Ingvarsson”

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com