• LifeAssays/

LifeAssays® visar för första gången en prototyp av sitt nya instrument under ”British Small Animal Veterinary Association, BSAVA” i Birmingham.

LifeAssays® kommer att, tillsammans med c:a 250 andra utställare, finnas på en av Europas viktigaste utställningar inom Bolagets marknadssegment – BSAVA den 9 – 12 april. Kongressen besöks normalt av mellan nio och tio tusen besökare varav hälften är veterinärer, och anses som ett av de främsta veterinärmöten vad gäller att presentera nya produkter.

Under utställningen kommer Bolagets nuvarande system med instrument och tester för hund, katt och häst att visas. I montern kommer även nästa generation av LifeAssays® VetReader att finnas. Instrumentet har, förutom förbättringar i produktionsprocessen, förbättras vad gäller användarvänlighet med bl.a en enklare och tydligare display med touch-funktion för val av djurslag och kommunikation med extern dator.

”BSAVA är en av de viktigaste internationella veterinärutställningarna för oss. Vi kommer att träffa existerande samt potentiella distributörer och naturligtvis slutanvändare som veterinärer och klinikpersonal. Deras återkoppling på det nya instrumentet är sista steget innan vi går till fullskalig produktion.

Det nya instrumentet kommer att säljas parallellt med dagens version och ger oss möjligheten att erbjuda nya kunder alternativ, samt öppnar för ersättningsförsäljning hos kunder med äldre instrument” säger Anders Ingvarsson, VD i LifeAssays®.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays AB (publ.) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 april 2015 kl. 08:00.