LifeAssays AB (publ.) Förtydligande kring bolagets nyemission den 7 - 21 september.

Med anledning av en annons i Placeringsguiden vill bolaget förtydliga att LifeAssays® AB (publ) genomför en nyemission med företräde för existerande aktieägare i enlighet med vad som anges i det prospekt som finns tillgängligt på bolagets hemsida och som skickas ut till existerande aktieägare.

Teckning utan företräde kan ske på blanketten ”Teckningssedel 2011” som även den finns att ladda ner från bolagets hemsida.

Existerande aktieägare har även möjlighet att utöver sin andel fylla upp sin teckning utan företräde till en jämn handelspost på denna blankett.

Anders Ingvarsson, VD

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade MagnetoImmunoAssay teknologiplattformen. Målsättningen är att tillgodose läkare och patienters behov av ett säkert instrument för snabb analys. MagnetoImmunoAssay-metoden är helt ofarlig för patient, personal och miljö. Alternativa användningsområden återfinns inom livsmedels- och läkemedelsindustrin samt veterinärmedicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com