LifeAssays företrädesemission avslutad.

For Immediate Release

26 september, 2012

IDEON, Lund ⎯ Det NGM:noterade blodanalysbolaget LifeAssays AB´s företrädesnyemission   ( 27 augusti – 10 september med förlängd teckningstid till den 24 augusti 2012) på 10 910 268 kr tecknades till c:a 81 % .

Genom emissionen tillförs LifeAssays  8 864 997 kronor före emissionskostnaderna. Antalet aktier ökar med 8 864 997 till 10 077 249 stycken.

"Den förlängda teckningstiden har gett bolaget ytterligare resurser för att förstärka satsningen i Europa på såväl existerande hund test som lanseringen av våra nya tester för häst och katt" säger VD Anders Ingvarsson, M.Sc.

/ Styrelsen

Om LifeAssays®. NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja diagnostiska system baserat på företagets patenterade teknologiplattform “MagnetoImmunoAssay”. Företagets mål är att erbjuda säkra och robusta system för att erhålla snabba och korrekta testsvar inom human- och veterinärmedicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com