LIFEASSAYS FÖRETRÄDESEMISSION PÅ 10,1 MKR AVSLUTAD.

IDEON, Lund Det NGM:noterade blodanalysbolaget LifeAssays AB LifeAssays nyemmision på 10.1 Mkr avslutad

IDEON, Lund - Det NGM:noterade blodanalysbolaget LifeAssays ABs

företrädesnyemission (16 februari – 2 mars 2011) på 10 102 110, 30 kr tecknades till c:a 66 % av befintliga ägare och med stöd av teckningsrätter. Aktier har tecknats utan stöd av teckningsrätter till c:a 11 % och emissionens garant TIBIA Konsult AB resterande 23 %. Genom emissionen tillförs LifeAssays 10 102 110, 30 kr före emissionskostnader. Antalet aktier ökar med 101 021 103 till 404 084 412 stycken.

-” LifeAssays har nu tillförts viktigt kapital för de marknads och försäljnings satsningar samt produktutveckling som skall göras både inom veterinär och humansidan under året”, säger bolagets VD Anders Ingvarsson

Styrelsen

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade MagnetoImmunoAssay teknologiplattformen. Målsättningen är att tillgodose läkare och patienters behov av ett säkert instrument för snabb analys. Befintliga metoder är långsamma och inkluderar i vissa fall användandet av radioaktiva material. MagnetoImmunoAssay-metoden är helt ofarlig för patient, personal och miljö. Alternativa användningsområden återfinnes inom livsmedels- och läkemedelsindustrin samt veterinärmedicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på

telefon 046-286 5400 eller email: info@lifeassays.com