• LifeAssays/

LIFEASSAYS KALLAR TILL EXTRA BOLAGSSTÄMMA MED FÖRSLAG TILL BESLUT OM BLAND ANNAT FÖRETRÄDESEMISSION OCH INCITAMENTSPROGRAM

Styrelsen för LifeAssays AB har beslutat kalla till extra bolagsstämma att hållas fredagen den 22 februari 2013, med förslag om bland annat nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare. I den föreslagna nyemissionen, där en gammal aktie ska ge rätt att teckna två nya aktier till en teckningskurs om 75 öre, ska högst 20 154 498 aktier kunna ges ut. Emissionslikviden för företrädesemissionen blir 15 115 873,50 kronor. Bakgrunden till förslaget om företrädesemission är att stärka bolagets finansiella ställning för att säkra lanseringen av bolagets produkter i Europa. Kallelsen inkluderar även förslag till beslut om minskning av aktiekapitalet samt beslut om ett incitamentsprogram innebärande att högst 500 000 teckningsoptioner med en löptid om två år kan ges ut. Kallelsen i sin helhet bifogas som bilaga.

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade teknologiplattformen MagnetoImmunoAssay. Företaget har utvecklat tester för diagnostiska applikationer inom veterinär- och humanmedicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson +46 46 286 54 00 eller email: info@lifeassays.com