NYANSTÄLLER PERSONAL FÖR ATT MÖTA EFTERFRÅGAN

(NGM:LIFE B)

IDEON, Lund - Det NGM:noterade blodanalysbolaget LifeAssays AB har beslutat att nyanställa personal för att förstärka bolagets produktionskapacitet. Detta görs med anledning av de positiva marknadssignaler som har erhållits för bolagets produkter för veterinärt bruk (hund-CRP). Produkterna för veterinärt bruk säljs i Norden av den marknadsledande distributören Medinor A/S.

Personalförstärkningen innebär att antalet personer som arbetar med instrumentproduktionen ökar från en till två. Produktionsplanen har justerats innebärande att LifeAssays kommer att leverera 5 instrument i mitten av juni. I slutet av augusti ska ytterligare 30 instrument levereras. Totalt hittills har LifeAssays levererat 6 instrument till Medinor A/S. Medinor A/S avser att fortsätta bearbeta den svenska marknaden för att i slutet av augusti accelerera marknadsaktiviteterna.

LifeAssays har beställt 100.000 engångsplastvialer, för hund-CRP testet, varav en del redan har erhållits och resten kommer att erhållas under majmånad.

Styrelsen

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade MagnetoImmunoAssay teknologiplattformen. Målsättningen är att tillgodose läkare och patienters behov av ett säkert instrument för snabb analys. MagnetoImmunoAssay-metoden är helt ofarlig för patient, personal och miljö. Alternativa användningsområden återfinnes inom livsmedels- och läkemedelsindustrin samt veterinärmedicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Dr. Dario Kriz på telefon 046-286 5400 eller email: info@lifeassays.com