NYEMISSION PÅ 11,88 MKR BESLUTAD PÅ ÅRSSTÄMMA FÖR 2007

IDEON, Lund ¾ Vid NMG noterade LifeAssays ABs årsstämma 2007 i Lund den 15 mars 2007 beslutades att:

- fastställa framlagd resultat- samt balansräkning för räkenskapsåret 2006 enligt revisorernas tillstyrkan,

- att årets förlust (-4 379 tkr) skulle balanseras i ny räkning,

- att bevilja ansvarsfrihet för styrelseledamöter samt VD.

Vidare omvaldes till styrelseledamöter för tiden intill dess nästa årsstämma hållits: Maria Danfelter, Arne Jakobsson , Dario Kriz samt Björn Lundgren.

Vidare beslutade stämman att ändra §4 i bolagsordningen varvid ny bolagsordning antogs enligt Bilaga 1.

Slutligen beslutades att bifalla styrelsens förslag till beslut innebärande att bolaget skall genomföra en nyemission på 11,88 Mkr med företräde för de egna aktieägarna. Beslutet i sin helhet lyder enligt Bilaga 2.

-” Jag ser det som mycket positivt att bolaget avser att förstärka sin kassa inför produktlanseringsfasen. Mitt egna innehav i LifeAssays uppgår till 684.500 aktier. Jag kommer att teckna min andel totalt 228.166 aktier genom att utnyttja alla de teckningsrätter som jag kommer att tilldelas. ”, säger LifeAssays VD Dario Kriz.

IDEON SCIENCE PARK • SE-223 70 LUND • SWEDEN

TEL: 046 – 286 54 00 • FAX: 046 – 286 54 19

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade MagnetoImmunoAssay teknologiplattformen. Målsättningen är att tillfredställa läkare och patienters behov av ett säkert instrument för snabb analys. Befintliga metoder är långsamma och inkluderar i vissa fall användandet av radioaktiva material. MagnetoImmunoAssay-metoden är helt ofarlig för patient, personal och miljö. Alternativa användningsområden återfinnes inom livsmedels- och läkemedelsindustrin samt veterinär medicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Dr. Dario Kriz på telefon 046-286 5400 eller email: info@lifeassays.com

BILAGA 1

BOLAGSORDNING antagen 2007-03-15

LifeAssays AB (publ)

Org.nr 556595-3725

§1 Firma

Bolagets firma är LifeAssays AB (publ).

§2 Styrelsens säte

Styrelsen skall ha sitt säte i Lunds kommun.

§3 Verksamhet

Bolaget skall bedriva egen forskning och utveckling samt kommersialisering av högteknologiska produkter och metoder inom medicinsk teknik och bioteknik.

§4 Aktier och Aktiekapital

Aktiekapitalet skall utgöra lägst en miljon kronor (1.000.000) och högst fyra miljoner kronor (4.000.000).

Antalet aktier som kan finnas utgivna i bolaget kan lägst vara femtio miljoner (50.000.000) samt högst tvåhundra miljoner (200.000.000). Aktier av två slag skall kunna utges, A-aktier vilka medför 10 (tio) röster och B-aktier vilka medför 1 (en) röst. Alla aktier oavsett serie har samma rätt till andel av bolagets tillgångar och vinst. A-aktier kan utges till ett antal motsvarande högst det totala antalet aktier i bolaget och B-aktier kan utges till ett antal motsvarande högst det totala antalet aktier i bolaget. På en till styrelsen riktad skriftlig begäran av aktieägare skall en aktie av serie A kunna omvandlas till aktie av serie B. Beslutar bolaget att öka aktiekapitalet genom kontantemission skall gammal aktie ge företrädesrätt till ny aktie av samma slag. Aktier som inte har tecknats enligt denna företrädesrätt skall erbjudas samtliga aktieägare. Om inte hela antalet aktier som tecknats på grund av sistnämnda erbjudande kan ges ut skall aktierna fördelas mellan tecknarna i förhållande till det antal aktier de förut äger. I den mån detta inte kan ske skall lottning tillämpas. I det fall bolaget beslutar att genom kontantemission ge ut fler aktier endast av serie A eller serie B skall samtliga aktieägare, oavsett om deras aktier är av serie A eller serie B, äga företräde att teckna nya aktier i förhållande till det antal aktier de förut äger. Vad som ovan sagts skall inte innebära någon inskränkning i möjligheten att fatta beslut om kontantemission med avvikelse från tidigare företrädesrätt. Vid ökning av aktiekapitalet genom fondemission skall nya aktier emitteras av varje aktieslag i förhållande till det antal aktier av samma slag som finns tidigare. Därvid skall gamla aktier av visst aktieslag medföra rätt till nya aktier av samma aktieslag. Det ovan sagda skall inte innebära någon inskränkning i möjligheten att genom fondemission, efter erforderlig ändring av bolagsordningen, ge ut aktier av nytt slag.

§5 Styrelse

Styrelsen skall bestå av lägst tre (3) och högst fem (5) ledamöter, med högst lika antal suppleanter. Styrelsen väljs årligen på årsstämman för tiden intill slutet av nästa årsstämma.

§6 Revisor

En (1) auktoriserad revisor med eller utan suppleant, för granskning av bolagets årsredovisning jämte räkenskaperna samt styrelsens och verkställande direktörens förvaltning.

§7 Kallelse

Kallelse till årsstämma samt kallelse till extra bolagsstämma där fråga om ändring av bolagsordning kommer att behandlas, skall utfärdas tidigast sex och senast fyra veckor före stämman. Kallelse till årsstämma eller extra bolagsstämma skall ske genom annonsering i Dagens Industri och Post och Inrikes Tidningar. Förslag till dagordning och det huvudsakliga innehållet i framlagda förslag skall redovisas i kallelsen. Kallelse och andra meddelanden till aktieägarna kan även ske per post, kungörelse i en i Skåne län dagligen utkommande tidning eller via Internet. Aktieägare som önskar deltaga i bolagsstämma skall anmäla sig hos bolaget senast 12:00 den dag som angetts i kallelsen till stämman. Denna dag får ej vara söndag, annan allmän helgdag, lördag, midsommarafton, julafton eller nyårsafton och får ej infalla tidigare än femte vardagen före stämman.

§8 Årsstämma

På årsstämman skall följande ärenden förekomma

1. Val av ordförande vid stämman.

2. Upprättande och godkännande av röstlängd.

3. Val av en eller flera justeringsmän.

4. Prövning om stämman blivit behörigen sammankallad.

5. Godkännande av dagordning.

6. Framläggande av årsredovisning och revisionsberättelse.

7. Beslut:

a) om fastställande av resultaträkningen och balansräkningen

b) om dispositioner beträffande bolagets vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen

c) om ansvarsfrihet för styrelsemedlemmarna och verkställande direktör.

8. Fastställande av styrelse- och revisorsarvoden.

9. Val av styrelse och eventuella styrelsesuppleanter samt, i förekommande fall, val av revisor och eventuella revisorssuppleanter.

10. Annat ärende, som uppkommer på stämman enligt aktiebolagslagen (2005:551) eller bolagsordningen.

§9 Räkenskapsår

Bolagets räkenskapsår skall omfatta kalenderår.

§10 Behörighet

Den aktieägare eller förvaltare som på avstämningsdagen är införd i aktieboken och antecknad i ett avstämningsregister enligt 4 kap lagen (1998:1479) om kontoföring av finansiella instrument eller den som är antecknad på avstämningskonto enligt 4 kap. 18 första stycket 6-8 nämnda lag skall antas vara behörig att utöva de rättigheter som följer av 4 kap. 39 § aktiebolagslagen (2005:551).

BILAGA 2

Beslöts enhälligt att öka bolagets aktiekapital med högst 950.739,46 kronor till högst 3.802.957,84 kronor genom utgivande av högst 47.536.973 aktier av serie B,

att nyemissionen skall ske med företräde för de egna aktieägarna,

att den som är registrerad aktieägare i LifeAssays AB på avstämningsdagen 2007-04-13 äger rätt att för tre gamla aktier oavsett aktieslag teckna en ny aktie,

att handel med teckningsrätter skall påbörjas 2007-04-19 och avslutas 2007-04-27,

att teckningstiden skall påbörjas 2007-04-19 och avslutas 2007-05-02,

att styrelsen skall ha rätt att förlänga teckningstiden med två veckor,

att teckning med stöd av företrädesrätt skall ske genom kontant betalning,

att utgivande samt handel med betalda tecknade aktier (BTA) även kallade interimsaktier skall ske,

att teckning utan företräde skall ske på fastställt formulär,

att ge styrelsen i uppdrag att inbjuda allmänheten att teckna aktieposter enligt separat prospekt,

att antalet aktier som skall ingå i varje post skall vara 40.000 stycken,

att aktieteckning skall ske enligt separat teckningslista,

att tidpunkten för betalning av de nya aktierna skall vara 2007-05-11,

att emissionskursen skall vara 0,25 kronor,

att för tecknad aktie skall erläggas kvotvärdet 0,02 krona och en överkurs om 0,23 krona tillhopa 0,25 krona i pengar varvid överkursen skall tillföras överkursfonden,

att vid bristande teckning liksom vid full teckning får alla de aktier man tecknat sig för,

att vid överteckning av de aktier som inte har tecknats med företrädesrätt skall tilldelningen bestämmas av styrelsen varvid fördelning skall ske först till befintliga aktieägare i proportion till deras innehav på avstämningsdagen samt därefter till övriga,

att till styrelsen delegera att efter teckningstidens slut besluta om tilldelning av aktier,

att de nyemitterade aktierna skall medföra rätt till utdelning innevarande räkenskapsår 2007,

att styrelsen eller den styrelsen därtill bemyndigar skall äga rätt att vidta sådana smärre ändringar i bolagsstämmans beslut som kan komma att erfordras i samband med registrering av emissionen.