OFFENTLIGGÖRANDE AV EMISSIONS-PROSPEKT

(NGM:LIFE B)

IDEON, Lund - Med anledning av föreliggande förslag till beslut på årsstämman den 28:e maj 2010 gällande genomförande av en företrädesnyemission (7 – 23 juni 2010) har styrelsen för NGM:noterade LifeAssays AB (Org. Nr. 556595-3725) upprättat ett prospekt vilket har godkänts av Finansinspektionen. Prospektet finns tillgängliga på LifeAssays hemsida www.lifeassays.com från och med idag, den 27 maj 2010. Det tryckta prospektet kommer att finnas tillgängligt på LifeAssays kontor på Scheelevägen 19F:2 i Lund från och med den 4 juni 2010, samt går att beställa på nedanstående adress, via e-post info@lifeassays.com och via telefon 046-286 5400.

Docent Dario Kriz

VD

Blodanalysbolaget LifeAssays® ABs affärsidé är att tillgodose läkare och patienters behov av enkla och tillförlitliga test för snabb patientnära blodanalys. Bolagets patenterade produkter utgörs av egentillverkade instrument och engångsreagens vilka är ofarliga för patienter, personal och miljö. Alternativa marknader för bolagets produkter återfinns inom veterinärmedicin samt livsmedels- och läkemedelsindustrin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Docent Dario Kriz på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com