• LifeAssays/

PRESENTATION VID LIFEASSAYS AB (PUBL) EXTRA BOLAGSSTÄMMA DEN 2 OKTOBER KL. 11.00 I BOLAGETS LOKALER I LUND

I samband med LifeAssays® extra bolagsstämma, som bl.a. skall fatta beslut om nyemission för att tillföra bolaget nödvändigt kapital för verksamheten, kommer en presentation hållas av bolagets VD. Presentation finns bifogad till detta pressmeddelande.

Viktigt att notera i presentationen är;

• Den starka inledningen på året fortsätter. Försäljningen under Q3 uppgick till 1 million kronor
  • Försäljningen under de tre första kvartalen är 25% högre än den för hela år 2013
  • I Norden, motorn i Bolagets försäljning, har vi redan sålt mer än under hela 2013
  • Instrumentförsäljningen fortsätter att utvecklas positivt. Under de tre första kvartalen i år såldes nästan 3 ggr så många instrument som under hela 2013. Instrumenten är basen för en fortsatt positiv försäljningsutveckling.
  • Försäljningen till nya marknader utvecklas snabbt - Korea har köpt varor för 50% mer under de tre första kvartalen än under hela 2013 - Turkiet, en ny distributör för i år, är i år den tredje största distributören i omsättning. - Försäljningen av häst-tester och system i Sverige är nu större än Turkiet och snart ifatt ett snabbt växande Korea.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB (publ), Anders Ingvarsson, tel. nr: +46 46 286 54 00 eller e-post: info@lifeassays.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 2 oktober 2014 kl. 10.00