Prospekt gällande den beslutade nyemissionen i LifeAssays® AB (publ.)

Bifogat finns prospektet för den emission som LifeAssays AB (publ):s extra bolagsstämma beslutade om den 25 juli 2012. Emissionen, med företrädesrätt för aktieägare, genomförs på i huvudsak följande villkor.

• Aktiekapitalet ska ökas med högst 10910268 kronor genom nyemission av högst 10910268 aktier av serie B.
  • Bolagets aktieägare ska ha företrädesrätt att teckna de nya aktierna, varvid en gammal aktie ska berättiga till en teckningsrätt och en teckningsrätt ska berättiga till teckning av nio nya aktier.
  • Teckningskursen ska vara 1 krona per aktie.
  • Avstämningsdag ska vara den 23 augusti 2012.
  • Teckning av aktier ska ske under tiden från och med den 27 augusti 2012 till och med den 10 september 2012.

Styrelsen har rätt att inte tilldela aktier i emissionen om aktier inte har tecknats och betalats motsvarande ett belopp som gör att tillstånd inte krävs för verkställande av beslut om minskning av aktiekapitalet. Om emissionen inte skulle tecknas och betalas med ett sådant belopp att tillstånd inte erfordras är det styrelsens avsikt att i första hand söka tillstånd att verkställa minskningsbeslutet. En tillståndsprocess skulle bland annat innebära att registrering av emissionen fördröjs. Mot bakgrund av den rabatt som erbjuds i emissionen är det emellertid styrelsens bedömning att någon tillståndsprocess inte kommer att bli nödvändig.

Lund den 20 augusti

Styrelsen

Om LifeAssays®. NGM-noterade LifeAssays® AB’s affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja diagnostiska system baserat på företagets patenterade teknologiplattform “MagnetoImmunoAssay”. Företagets mål är att erbjuda säkra och robusta system för att erhåll snabba och korrekta testsvar inom human och veterinär medicin

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com