• LifeAssays/

För omedelbar publicering

30 oktober, 2014

IDEON, Lund - Resultat av omräkning av teckningsoptioner i serie B2 2013/2014 och serie 2013/2015 II i LifeAssays AB (publ)

I enlighet med villkoren för utgivna teckningsoptioner i serie B2 2013/2014 och serie 2013/2015 II i LifeAssays har i samband med genomförd företrädesemission av units beslutad på extra bolagstämma den 2 oktober 2014 omräkning skett av dels teckningskursen vid teckning av B-aktie genom utnyttjande av teckningsoption och dels antalet B-aktier som varje teckningsoption berättigar till teckning av. Information om omräknade optionsvillkor framgår nedan.

Teckningsoptioner serie B2 2013/2014

Teckningskursen vid teckning av B-aktie i LifeAssays genom utnyttjande av teckningsoption i serie B2 2013/2014 är efter omräkning 1,01 krona per aktie. Före omräkningen uppgick teckningskursen till 1,35 krona per aktie. Antalet B-aktier som varje teckningsoption i serie B2 2013/2014 berättigar till teckning av är efter omräkning 1,33 stycken. Före omräkning berättigade 1 teckningsoption till teckning av 1 B-aktie. Teckning av B-aktier med stöd av teckningsoption i serie B2 2013/2014 ska ske under tiden från och med att teckningsoptionerna registrerades hos Bolagsverket till och med den 30 november 2014.

Teckningsoptioner serie 2013/2015 II

Teckningskursen vid teckning av B-aktie i LifeAssays genom utnyttjande av teckningsoption i serie 2013/2015 II är efter omräkning 1 krona per aktie. Före omräkningen uppgick teckningskursen till 1,33 krona per aktie. Antalet B-aktier som varje teckningsoption i serie 2013/2015 II berättigar till teckning av är efter omräkning 1,35 stycken. Före omräkning berättigade 1 teckningsoption till teckning av 1,01 aktie. Teckning av B-aktier med stöd av teckningsoption i serie 2013/2015 II ska ske under tiden från och med 1 januari 2015 till och med den 30 juni 2015.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB (publ), Anders Ingvarsson, på telefon 046-286 54 00 eller e-mail: info@lifeassays.com

Om LifeAssays®. NGM-noterade LifeAssays® AB’s affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja diagnostiska system baserat på företagets patenterade teknologiplattform “MagnetoImmunoAssay”. Företagets mål är att erbjuda säkra och robusta system för att erhålla snabba och korrekta testsvar inom human och veterinär medicin.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 oktober cirka kl. 10:40.