Swedenbro, LifeAssays® distributör i Japan, lägger order på 32 instrument.

Swedenbro, LifeAssays® distributör i Japan, har lagt en order på 32 instrument varav 2 skall levereras omgående och de övriga 30 kommer att levereras omedelbart när registreringen är klar. Förväntad leverans är under augusti.

“Att Swedenbro lägger en order, inte en forecast, för att säkerställa att instrument finns tillgängliga så snart registreringen är godkänd, ser vi som en stark signal på tilltro till våra produkter och ett professionellt förberedelsearbete inför lanseringen. Det visar också att de förväntar att registreringen har förutsättningar att bli klar enligt den tidplan som vi presenterat. ”säger Anders Ingvarsson, VD i LifeAssays

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 juni 2015 kl. 14:10.