• LifeAssays/

Upprättande av tilläggsprospekt och förlängd teckningstid i pågående företrädesemission i LifeAssays AB (publ)

LifeAssays AB (publ) (”LifeAssays” eller ”Bolaget”) kommer att upprätta ett tilläggsprospekt till det prospekt avseende erbjudande av aktier till allmänheten (”Företrädesemissionen”) som godkändes och registrerades av Finansinspektionen den 5 juli 2019 (”Tilläggsprospektet”). Detta tilläggsprospekt upprättas och offentliggöras i ett separat pressmeddelande. Styrelsen har därför beslutat att förlängateckningstiden i pågående företrädesemissionen till och med två (2) dagar efter offentliggörande av tilläggsprospektet. I samband med offentliggörandet av tilläggsprospektet kommer sista slutliga teckningsdag att framgå.

Rådgivare

Eminova Partners AB är finansiell rådgivare och Advokatfirman Westermark Anjou AB är legal rådgivare till LifeAssays i samband med Företrädesemissionen. Eminova Fondkommission AB är emissionsinstitut.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som LifeAssays AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014.

Om LifeAssays®. NGM-listade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja diagnostiska system baserade på bolagets egna och patenterade teknologiplattform, MagnetoImmunoAssay (MIA). Företaget levererar säkra och robusta system för snabba och tillförlitliga analyser inom patientnära diagnostik. För mer detaljer se www.lifeassays.com