Utfall nyemission

IDEON, Lund ⎯ Som tidigare meddelats har LifeAssays® AB (publ.) nyemission tecknats fullt. Totalt tecknades 619 704 921 aktier med företräde och 188 462 079 aktier utan företräde. Nyemissionen övertecknades med 4,6 %. Existerande aktieägare tecknade med och utan företräde 92 % av nyemissionen.

Aktier tecknade utan företräde har i enlighet med villkoren i prospektet först tilldelats existerande aktieägare som velat teckna utöver sin andel samt därefter, i relation till den tilldelning man begärt, har de återstående 63 005 584 aktierna fördelats mellan de som tecknat utan företräde.

I samband med emissionen har Gepe Holding AG (Schweiz) tecknat och tilldelats 58 361 746 aktier eller 4,8 % av LifeAssays totala antal aktier vilket gör bolaget till LifeAssays® näst störste ägare.

“Vi har följt LifeAssays® den senaste tiden och är mycket övertygade av er produkt och den valda strategin att exploatera denna” säger Sven Petterson, Gepe Holding AG.

”Genom Gepe Holdings inträde i LifeAssays® får bolaget ännu en stark ägare som med sitt kontaktnät både i Sverige och internationellt kommer att bidra till LifeAsssays® framgång på ett positivt sätt ” säger Anders Norling, LifeAssays® AB styrelseordförande.

Gepe Holding AG är holdingbolag i Gepe group som är en familjeägd företagsgrupp som kontrolleras av familjen Pettersson. Företagsgruppen inkluderar 9 företag i 6 olika länder med affärsområden inom personlig hygien, medicintekniska komponenter, plast komponenter, identifikation av boskap och tillbehör för fotografi. För mer information besök gärna www.gepegroup.com .

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade MagnetoImmunoAssay teknologiplattformen. Målsättningen är att tillgodose veterinärer, läkare och deras patienters behov av ett säkert instrument för snabb analys. MagnetoImmunoAssay-metoden är helt ofarlig för patient, personal och miljö. Alternativa användningsområden återfinns inom livsmedels- och läkemedelsindustrin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com