Valberedning tillsatt i LifeAssays® AB (pub).

IDEON, Lund ⎯ I enlighet med beslut taget vid LifeAssays årsstämma den 16 april 2013 ska ledamöterna i valberedningen inför årsstämma 2014 utses av de tre största aktieägarna/ägargrupperna i bolaget. Namnen på ledamöterna ska offentliggöras senast 6 månader före årsstämman 2014.

De tre största ägarna per den 31 augusti 2013 (vilka har valt att utse representanter för valberedningen) utgörs av Tibia Konsult AB, Parvus Invest AB och Unisam AB. Tibia Konsult AB, Parvus Invest AB och Unisam AB representerar tillsammans cirka 40,88 % av kapital och röster i bolaget (per 31 augusti 2013). Ägarna har utsett varsin representant innebärande att valberedningen har följande sammansättning:

Nicholas Jacobsson (representerar Tibia Konsult AB) (Större ägare och oberoende i förhållande till bolaget))

Håkan Gabrielsson (Större ägare och oberoende i förhållande till bolaget)

Sverker Arnestrand (Större ägare och oberoende i förhållande till bolaget)

Valberedningen kan nås via email på info@lifeassays.com eller med brev till adressen LifeAssays AB, IDEON Science Park, SE-223 70 Lund. Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen ska göra detta senast 13 mars 2014.

Styrelsen

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com