Woodley Equipment lägger sin första order

For Immediate Release

Torsdag den 27 oktober 2011

IDEON, Lund ⎯ LifeAssays har idag fått sin första order från Woodley Equipment, bolagets distributör i Storbritannien:

”Vi fortsätter arbetet att tillsammans med Woodley Equipment lansera LifeAssays® testsystem VetReader och Canine-CRP i Storbritannien. Den första ordern på sex instrument kommer att användas hos kund och av säljarna i lanseringskampanjens första del. Med instrument hos kunder och London Vet Show runt hörnet har vi tagit det första riktiga steget in på denna marknad” säger Anders Ingvarsson, VD LifeAssays®

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade teknologiplattformen MagnetoImmunoAssay. Målsättningen är att tillgodose läkare/veterinärer och patienters behov av ett säkert instrument för snabb analys. MagnetoImmunoAssay-metoden är helt ofarlig för patient, personal och miljö. Användningsområden återfinns inom veterinärmedicin, human diagnostik, livsmedels- och läkemedelsindustrin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com