LightLab introducerar nya UV-chipprodukter för hållbar och effektiv desinfektion av livsmedel, ytor, luft och dricksvatten

LightLab tillkännagav idag tillgängligheten av nya UV-chipprodukter för hållbar och effektiv desinfektion av livsmedel, ytor, luft och dricksvatten. Baserade på LightLabs EEE Light®-teknologi - en UV-C-teknologi byggd på fältemission och unik nanoteknik - erbjuder LightLabs UV-chip stora fördelar med hög prestanda och attraktiv kostnad som gör dem unikt lämpade för konsumentnära tillämpningar.

UV-chip från LightLab är utformade för enkel integration i produkter med desinfektionsfunktionalitet och har bevisad hög bakteriereducerande effekt, genom sitt breda UV-C-spektrum med en topp vid 267 nm.

Den låga effektförbrukningen och optimerade effekttätheten möjliggör både integration och drift i våra kunders produkter utan att ytterligare lösningar för värmeavledning krävs.

"Våra nya UV-chipprodukter gör att våra kunder kan lägga till effektiv, miljövänlig och lättintegrerad UV-desinfektionsfunktionalitet i sina produkter till en lägre kostnad och snabbare time-to-market", säger Johan Tingsborg, VD för LightLab.

Tillgänglighet

Verifierade UV-chip, utvecklingskort och referenskonstruktioner finns tillgängliga för kunder från slutet av april.

En elektronisk drivenhet finns tillgänglig för olika effektklasser och kan levereras för att driva från ett (1) upp till sex (6) UV-chip parallellt. Inledningsvis kommer två effektklasser att finnas tillgängliga, 250 mW ineffekt och 500 mW ineffekt.

Ytterligare information om de nya UV-chipprodukterna finns på www.lightlab.se

LightLab Sweden AB (publ), www.lightlab.se, utvecklar och erbjuder teknik för hållbar framställning av UV-ljus, EEE Light®, för desinfektion av vatten, luft, livsmedel och ytor. LightLab har cirka 3 800 aktieägare. Bolagets aktie handlas på Nasdaq First North Stockholm. Certified Adviser är Erik Penser Bank, Box 7405, 103 91 Stockholm. Telefon: 08-463 80 00, Epost: certifiedadviser@penser.se