LightLab lanserar elektronisk styrning av sin belysningsteknologi

I samband med utställningen på WFES 2014 i Abu Dhabi lanserar LightLab en app för smart styrning av sin belysningsteknologi.

”Det här är ännu ett viktigt steg närmare en kommersialisering av teknologin. Genom att lansera en app som ger möjlighet att styra en eller flera ljusenheter i hemmet – med i första steget dimning och timerfunktion och för att tända och släcka – visar vi på ett konkret sätt en del av den stora potential som finns i EEE-teknologin.”, säger Jan-Erik Lennefalk, VD på LightLab.

Bakom lösningen ligger ett samarbete med Norrtelje Elektronikpartner (NEP). Den Bluetoothbaserade trådlösa lösningen ger användaren möjlighet att styra sin belysning från sin smarta telefon eller surfplatta.

Den första app-versionen är framtagen för iPad och iPhone, men kommer att utvecklas för fler plattformar.

Om LightLab
LightLab Sweden AB erbjuder unik teknologi till aktörer i den globala belysningsbranschen. Företagets lösningar bidrar till en bättre värld genom att tillhandahålla högkvalitativt ljus som kan produceras effektivt och med rejält reducerad miljöpåverkan.

Tel: 46 (0) 702 51 91 92