LightLab rekryterar försäljningschef

LightLab har rekryterat Björn Gustavsson som försäljningschef. Björn har bred erfarenhet av global försäljning, marknadsföring, affärsutveckling och ledning med fokus på B2B försäljning av avancerade produkter med högt teknikinnehåll. Tidigare har Björn innehaft ett flertal seniora positioner inom Ericssons försäljningsorganisation och kommer närmast från norska Transpacket AS. Björn tillträder som försäljningschef på LightLab den 1 januari 2018.

Under 2017 har antalet potentiella kunder som utvärderar LightLabs teknik vuxit snabbt. Framförallt bolag inom sektorn för vitvaror och andra hushållsapparater visar stort intresse att införa UV-desinfektion i sina produkter, vilket i sin tur skapar affärsmöjligheter för LightLab och har förstärkt Bolagets position. LightLab blir också kontaktade av allt fler aktörer på området samtidigt som dialog och kontakter med tidigare befintliga affärsrelationer intensifieras.

Det är med bakgrund av ovanstående som Bolaget ser behov att väsentligt förstärka försäljningsverksamheten, både för att på bästa sätt vårda existerande kundrelationer och för att skapa nya affärer.

”Vi är mycket glada att ha knutit Björn till vår organisation. Trots begränsad marknadsföring genererar våra UV-chip stort intresse på marknaden och vi behöver förstärka vår försäljningsverksamhet för att på bästa sätt kunna tillvarata detta intresse och ge våra potentiella kunder det stöd de behöver för att vi ska kunna ta pågående utvärderingsprojekt till intäktsgenererande affärer. Dessutom återstår en stor del av marknaden som vi hittills ännu inte börjat bearbeta.”, säger Johan Tingsborg, VD LightLab.

LightLab Sweden AB (publ), www.lightlab.se, utvecklar och erbjuder under varumärket EEE Light® en teknik för hållbar desinfektion av vatten, luft, livsmedel och ytor med hjälp av UV-ljus. LightLab har cirka 4 100 aktieägare. Bolagets aktie handlas på Nasdaq First North Stockholm. Certified Adviser är Erik Penser Bank.