LightLab Sweden AB (publ) Bokslutskommuniké 2016

HELÅRET 2016

• Inom samarbetet med Wallenius Water utvecklade Bolaget under året UV-lampor och drivelektronik för en konsumentnära vattenreningsprodukt.
  • LightLab beviljades i februari Almis tillväxtlån för innovativa små och medelstora företag om 4,5 mkr.
  • Samarbetsprojektet med NTU Singapore uppnådde i mars en viktig milstolpe i samband med framtagandet av de första prototyperna av UV-chipljuskällor.
  • Under juli genomfördes en riktad emission, vilken tillförde Bolaget 5,5 mkr.
  • I september introducerade LightLab den första referensprodukten för UV-rening

OKTOBER-DECEMBER 2016

• Under oktober lanserades produkten UV Boost™, bolagets nanostrukturerade optiska beläggning, vilken ökar UV-uteffekten för UV-lampor med upp till 15%.
  • LightLab och NTU Singapore tecknade i december avtal om kommersialisering av UV Boost™, vilket ger LightLab exklusiv rätt att kommersialisera tekniken och NTU Singapore en royalty på LightLabs försäljning av UV Boost™.

HÄNDELSER EFTER RAPPORTPERIODENS UTGÅNG

• Pågående tvååriga samarbetsprojekt med NTU Singapore förlängdes med sex månader.
  • I februari tecknades en avsiktsförklaring med Arklite Speciality Lamps kring tillverkning av UV-lampor baserade på LightLabs EEE Light® teknik.

Jan Rynning, Ordförande LightLab Sweden AB (publ)

Denna information är sådan information som LightLab Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 16 februari 2017 kl. 04:30 CET.

LightLab Sweden AB (publ), www.lightlab.se, utvecklar, marknadsför och säljer teknologi för kostnadseffektiv och miljövänlig framställning av ljus med fokus på UV-rening, EEE Light® Technology. LightLab har cirka 4 400 aktieägare. Bolagets aktie handlas på Nasdaq OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.