Förstärkning med sju personer i Orsa

Förstärkning med sju personer i Orsa Lign Multiwood anställer en tjänsteman och sex kollektivanslutna arbetare till fabriken i Orsa för att möta orderingången av CaLignum och lamellträ. - Orderingången under sista kvartalet 2001 levde väl upp till våra förväntningar och nu måste vi se till att vi kan leverera de efterfrågade komponenterna i tid, säger VD Curt Lindhe. Det glädjer oss att vi följer kommersialiseringsplanen. Två av de nyanställda har tills vidare anställning medan fem av dem börjar med projektanställning på tre månader. Det är företagets bedömning att projektanställningarna kommer att förlängas efter tre månader. Komponenterna som ska tillverkas är främst slitskikt till golv i CaLignum samt lamellträ. För mer information, kontakta Curt Lindhe, tel: 0240-650120 el- 0708-845 606 Lign Multiwood är ett högteknologiskt företag med en egenutvecklad revolutionerande förädlingsteknik, CaLignum®, inom den trämekaniska industrin. Företagets affärsidé är att på basis av egna patent utveckla, producera och sälja trä för byggnation och inredning, med överlägsna egenskaper vad gäller hårdhet, slittålighet och skönhet. Huvudkontoret är lokaliserat i Söderbärke i södra Dalarna och bolaget har idag 19 anställda. Lign Multiwood AB inledde kommersialisering av sina produkter hösten 2001. För närvarande är bolaget noterat på Aragons inofficiella lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/30/20020130BIT00100/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/30/20020130BIT00100/bit0003.pdf